петък, 13 август 2010 г.

Common Rail-директно впръскване на дизеловото гориво от 3-та генерация.

При системата Common - Rail създаването на налягането и впръскването на горивото са конструктивно разделени едно от друго. Отделна помпа създава непрекъснато едно постоянно налягане на горивото. То се съхранява, за всичките цилиндрови глави, в една обща разпределителна лайстна, в т.н. Common Rail(от английски: „общ тръбопровод”). Впръскващите дюзи са свързани паралелно с разпределителната лайстна чрез къси подвеждащи тръбопроводи и захранват така съответните цилиндри на двигателя с гориво.

Common - Rail -техниката има потенциала, чрез независимите един от друг процеси на създаване на налягане и впръскване, да подобри по-нататък горивния процес и чрез това да минимизира разхода на гориво и емисиите. Бъдещите генерации на системата Common - Rail ще показват значително по-високо налягане на впръскването, за едно почти пълно и с това по-ефективно и по-безвредно изгаряне. Планирано е повишаване на налягането на впръскване от сегашните 1.600 бара на 2.000 бара и в една по-нататъшна стъпка на развитие до 2.400 бара.

Впръскването Common - Rail трябва да допълни и разшири предлаганите от Volkswagen силни при изтеглянето и с ниски разход и емисии TDI ®-двигатели. Впечатляващо доказателство за потенциала, с който разполага тази техника, представи наTokyo Motorshow 2005 прототипът на EcoRacer с 1,5-литров, трицилиндров TDI ®-двигател. От 1.484 см³ обем прототипът развива въртящ момент от максимум 250 нютонметра и максимална мощност от 108 к w (136 кс) при 4.000 об/ мин. При това, средният разход на EcoRacer , в зависимост от начина на шофиране, лежи между 3,0 и 4,0 литра гориво на 100 километра. И това при спазване на планираните гранични стойности на емисиите на EURO -5 нормите за изгорелите газове.


Източник-Volkswagen.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар